Agenda

17e Big Data MKB-cafe: 'Is Big Data de aanjager van de NL'se economie?'
Donderdag, 27 Augustus 2015, 15:00 - 19:00
door Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

17e BIG DATA MKB-CAFE: 'IS Big Data de aanjager van de nl’s economie'

Donderdag 27 augustus 2015 - 15.00 - 18.00 uur

Het Big Data Value Center Almere nodigt u in samenwerking met Kamer van Koophandel uit om op donderdag 27 augustus deel te nemen aan het Big Data Café: Een bijeenkomst waar naast het BDVC 3 sprekers komen vertellen hoe Big Data de aanjager kan zijn van de NL’s economie. De bijeenkomst wordt gehouden in het Big Data Value Center Wisselweg 33 1314 CB Almere, waar gewerkt wordt aan concrete toepassingen van Big Data.

Inloop is vanaf 14.30 uur.

15.00 Welkom en Introductie - Alwin Sixma, Directeur BDVC

15.15 Big Data in het bereik van het MKB - Erik van Tol, aanjager MKB Doorbraakproject Big Data

Big Data komt in vele vormen en maten en met een breed scala aan mogelijkheden, zoals van het categoriseren van alle vacatures van alle websites waar ook, product-populariteit voorspellen door sentiment-analyse van twitterberichten, direct en automatisch reageren op een incidenten in de buurt. DoorOpen Data, Cloud opslag en Big Data Open Source software komen Big Data toepassingen in het bereik van kleinere bedrijven. Wat zijn de belemmeringen en wat zijn de kansen?

15.35 Data Science projecten – Pieter Boon, Xomnia

Pieter Boon presenteert Data science projecten van Xomnia o.a inbraakvoorspeller Gemeente Utrecht, eye desease detection en talent management. Xomnia supports organisations in Big Data related challenges and opportunities. We convert data into actual business value by applying data mining and machine learning techniques.

15.55 Praktijkcase MKB - Corné Versloot, Anchormen

Corné Versloot is Big Data consultant bij Anchormen. Anchormen is een team van innovatieve en gedreven IT-professionals, een unieke combinatie van Groningse nuchterheid met Amsterdamse lef. Onze basis wordt gevormd door solide technologische kennis op het gebied van integratie en efficiënte verwerking van grote hoeveelheden gegevens en kennis. Wij weten hoe organisaties daarvan kunnen profiteren en maken die voordelen snel tastbaar. Onze opdrachtgevers verlagen hun kosten aanzienlijk en zien het contact met hun klanten verbeteren.

Aan de hand van een klantcase zal Corné vertellen over de Grow Live aanpak (= low risk HIGH impact) van Anchormen waarmee snel resultaat geboekt kan worden met Big Data technologie. In deze Datawarehouse Offload case heeft Anchormen een razendsnel zoekplatform gerealiseerd, met een toekomstvaste architectuur qua schaalbaarheid en performance op basis van de nieuwste Big Data technologieën, als Hadoop en Apache Drill.

16.15 Korte Pauze

16.25 Brainstorm: Wat kan het Big Data Value Center voor u en uw MKB-klanten betekenen? – Hans van Bragt, BDVC

Rond 17:00sluiten wij zoals gebruikelijk af met een netwerkborrel.

Heeft u nu al een concrete vraag over Big Data of bent u tegen een Big Data uitdaging aangelopen bij uw klanten of in uw bedrijfsvoering, mail ons uw vraag. Tijdens de bijeenkomst zullen wij uw vragen beantwoorden.

Na afloop van deze bijeenkomst heeft u kennis gemaakt met de kansen en mogelijkheden van hoe het MKB aan de slag kan met Big Data. U heeft inzicht gekregen in een innovatieve aanpak hoe u waardevolle meerwaarde voor uw bedrijf of klanten van uw bedrijf kunt creëren.

Inschrijven
Via dit aanmeldformulier kunnen u en collega ondernemers uit uw netwerk zich inschrijven. Dit kan tot en met 26 augustus. Wees er tijdig bij, gelet op eerdere sessies verwachten we veel belangstelling en de inschrijving sluit bij 50 deelnemers.

De waarde van Big Data
Data levert (meer)waarde op wanneer je er slimme dingen mee kunt doen. Big Data is een nieuwe natuurlijke hulpbron geworden, die we met behulp van geavanceerde analytische software en visualisatie kunnen interpreteren om te komen tot een slimmere wereld met talrijke kansen om daar geld mee te verdienen. Niet alleen voor grote bedrijven maar vooral ook voor het MKB. Het gaat om kennis, kunde en kassa. Met de inzet van analyse en visualisatie van Big Data is het mogelijk patronen in data bloot te leggen, combinaties te maken die op individueel niveau niet mogelijk zijn, campagnes te analyseren etc. Big Data geeft inzicht in vragen vanuit de markt, leidt tot het ontdekken van nieuwe waardevolle producten, optimalisatie van dienstverlening en geeft inzichten in de eigen doelgroepen. Hoe kunnen organisaties snel reageren op signalen uit de markt? Hoe verhoog je klantloyaliteit? Hoe speel je snel in op behoeften van klanten?

De toepassingen van Big Data zijn grenzeloos en eindeloos.

Locatie: Big Data Value Center, Wisselweg 33 1314 CB Almere
Contact:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.gsm 06-53642168