Visualisatie
12e Big Data MKB-Café 25 september 2014: Big Data en Visualisatie
Netwerkbijeenkomst over actuele big data ontwikkelingen.

Het Big Data Value Center Almere nodigt u in samenwerking met de Dutch HealthHub en de Kamer van Koophandel uit om op donderdag 25 september deel te nemen aan het Big Data Café: een bijeenkomst gericht op het MKB over Big Data en Visualisatie. De bijeenkomst wordt gehouden in het Big Data Value Center in Almere, waar gewerkt wordt aan concrete toepassingen van Big Data. Tijdens drie pitches wordt geshowd hoe je als MKB aan de slag kan met Visualitatie van Big Data en er is gelegenheid tot het onderling delen van kennis en ervaringen.

Inloop is vanaf 14.30 uur. We starten om 15.00 uur met een presentatie over de actuele ontwikkelingen rond het Big Data Value Center Almere.

15.10 Nathalie van Schie (TNO) neemt u mee in de wereld van visualisaties. Aan de hand van een tijdlijn worden de ontwikkelingen en mogelijkheden van visualisaties getoond. Ook gaat Nathalie in op de betekenis van de vier V's (Volume, Velocity, Variety en Veracity) voor visualisatie.

15.35 Prof.Dr. Rob van der Mei (CWI) houdt een combinatie presentatie over mooie animaties voor de acute zorg, het ontwikkelen van modellen voor specialisatie in de eerste-hulp sector en de logistiek binnen ziekenhuizen.

16.00 Marico van Leeuwe (Reports Health) Onderzoeken. Data binnen ziekenhuizen is er in overvloed, Hoe krijgen we deze data gestructureerd en geschikt voor eenduidig onderzoek en publicaties? Uitgevoerd en gecontroleerd door de specialisten zelf. Reports vertelt hoe, aan de hand van een praktijkcase.

16.25 Ruud Hasselerharm (Infotopics - Tableau) Zien, begrijpen. Doen. Data is alleen van waarde als het aanzet tot actie. Big Data in de handen van de business is in potentie dan ook zeer waardevol. In een live demonstratie laat Ruud zien hoe je zonder technische kennis, Big Data omzet in inzicht en actie.

Rond 17:00 sluiten wij zoals gebruikelijk af met een Speeddates en een netwerkborrel.

Heeft u nu al een concrete vraag over Big Data of bent u tegen een Big Data uitdaging aangelopen in uw bedrijfsvoering, mail ons uw vraag. Tijdens de bijeenkomst zullen wij uw vragen beantwoorden.

Na afloop van deze bijeenkomst heeft u kennis gemaakt met de kansen en mogelijkheden van hoe het MKB aan de slag kan met Big Data en Visualisatie. U heeft inzicht gekregen in een innovatieve aanpak hoe u waardevolle meerwaarde voor uw bedrijf of klanten van uw bedrijf kunt creëren.

Inschrijven
Via dit aanmeldformulier kunnen u en collega ondernemers uit uw netwerk zich inschrijven. Dit kan tot en met 23 september. Wees er tijdig bij, gelet op eerdere sessies over visualisatie verwachten we veel belangstelling. Wij verwelkomen u graag op donderdag 25 september in het Big Data Value Center aan de Transistorstraat 7 C4, 1322 CJ Almere (ingang middelste toren).

No show

U bent van harte welkom. Als u zich heeft aangemeld en u kunt onverhoopt toch niet komen, dan verwachten wij een mailtje van u. Omdat wij te maken hebben met veel belangstelling en beperkte capaciteit, zullen we 50 euro in rekening brengen in het geval van een 'no show' zonder afmelding. 

40% subsidie op Big Data Trainingen via CA-ICT Sectorplan

Creative Cooperation zal vanaf september 2014 in samenwerking met La Salle Almere en het Big Data Value Center een groot aantal Big Data- en Managementtrainingen aanbieden die met subsidie vanuit het Sectorplan ICT gevolgd kunnen worden. De inschrijving is inmiddels geopend. Mocht u belangstelling hebben om uzelf of uw medewerkers te trainen, mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De waarde van Big Data
Data levert (meer)waarde op wanneer je er slimme dingen mee kunt doen. Big Data is een nieuwe natuurlijke hulpbron geworden, die we met behulp van geavanceerde analytische software en visualisatie kunnen interpreteren om te komen tot een slimmere wereld met talrijke kansen om daar geld mee te verdienen. Niet alleen voor grote bedrijven maar vooral ook voor het MKB. Het gaat om kennis, kunde en kassa. Met de inzet van analyse en visualisatie van Big Data is het mogelijk patronen in data bloot te leggen, combinaties te maken die op individueel niveau niet mogelijk zijn, campagnes te analyseren etc. Big Data geeft inzicht vragen vanuit de markt, leidt tot het ontdekken van nieuwe waardevolle producten, optimalisatie van dienstverlening en geeft inzichten in de eigen doelgroepen. Hoe kunnen organisaties snel reageren op signalen uit de markt? Hoe verhoog je klantloyaliteit? Hoe speel je snel in op behoeften van klanten?

De toepassingen van Big Data zijn grenzeloos en eindeloos.

 
Gepubliceerd
:
21 juli 2014
Auteur
:
Hans van Bragt