images
11e big data mkb-café over Big Data in de Retail
Donderdag 3 juli 2014 - 15.00 - 18.00 uur

Het Big Data Value Center Almere nodigt u in samenwerking met Kamer van Koophandel uit om op donderdag 3 juli deel te nemen aan het Big Data Café: een bijeenkomst gericht op het MKB over Big Data in de Retail. De bijeenkomst wordt gehouden in het Big Data Value Center in Almere, waar gewerkt wordt aan concrete toepassingen van Big Data. Tijdens drie pitches wordt geshowd hoe je als MKB aan de slag kan met Big Data in de Retail en er is gelegenheid tot het onderling delen van kennis en ervaringen.

Inloop is vanaf 14.30 uur. We starten om 15.00 uur met een presentatie over de actuele ontwikkelingen rond het Big Data Value Center Almere.

Creative Cooperation zal in samenwerking met La Salle Almere en het Big Data Value Center een groot aantal Big Data- en Managementtrainingen aanbieden die met subsidie vanuit het Sectorplan ICT gevolgd kunnen worden. De komende weken zal hierover meer bekend worden en wordt de inschrijving geopend, Mocht u belangstelling hebben om uzelf of uw medewerkers te trainen, mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Dan volgen 3 sessies hoe je MKB aan de slag kan met Big Data in de Retail.

15.20 - 15.40 Babak Monfared, Endeavour Media - Presentatie van CEE platform en de CEE-App
Mobile tagging is by far the most promising and interesting development in marketing in the recent years. It has changed the game of marketing and communication by bringing the digital to the real world throug the lens of the smartphones. To live up to these expectations mobile tagging should be more than making a print interactive or enrich it with multimedia content.CEE platform is the first all-in-one mobile marketing platform in the world dedicated to mobile tagging.

15.40 - 16.00 Jeffrey van der Eijk, Xomnia - Data driven marketing met gratis social Wifi hotspots
Data gedreven en persoonlijke marketing is niet alleen effectiever, maar ook kosten-efficiënt en schaalbaar. Het Platform van PRDCT geeft een 'true single customer view' en biedt retailers de tools om daadwerkelijk naar de klant de luisteren en relevant en persoonlijk met de klant te communiceren, proactief te handelen en voorspellingen te doen naar het gedrag van klanten. U kunt denken aan belangrijke indicatoren, zoals customer churn, real time cross en upsell aanbevelingen, dynamische webcontent, (social) lead generation, customer lifetime value. Doordat we daadwerkelijk een single customer view creëren kunnen we exact de marketing, social en business performance meten. Het resultaat: hogere Return on Investment en tevreden klanten.

Het concept social Wifi hotspots is de motor om Data driven marketing actionable te maken.

16.00 - 16.20 Peter Nieland, Locatus - Het beter functioneren van winkels, winkelcentra en binnensteden
Met meer verschillende databronnen, naar minder risico in de Retail.Nut, noodzaak en concrete toepassingsmogelijkheden van Big Data in winkels en winkelgebieden.Met voorbeelden hoe je Big Data in kunt zetten voor het beter functioneren van winkels, winkelcentra en binnensteden.

 Vanaf 16:20u - Speeddates en netwerkborrel
U kunt deelnemen aan speeddates waarin ondernemers elkaar kunnen helpen en versterken door het delen van kennis en door samenwerking.

Rond 17:00 sluiten wij zoals gebruikelijk af met een netwerkborrel.

Heeft u nu al een concrete vraag over Big Data of bent u tegen een Big Data uitdaging aangelopen in uw bedrijfsvoering, mail ons uw vraag. Tijdens de bijeenkomst zullen wij uw vragen beantwoorden.

Na afloop van deze bijeenkomst heeft u kennis gemaakt met de kansen en mogelijkheden van hoe het MKB aan de slag kan met Big Data in de Retail. U heeft inzicht gekregen in een innovatieve aanpak hoe u waardevolle meerwaarde voor uw bedrijf of klanten van uw bedrijf kunt creëren.

Inschrijven
Via dit aanmeldformulier kunnen u en collega ondernemers uit uw netwerk zich inschrijven. Dit kan tot en met 2 juli 2014. Wees er tijdig bij, gelet op eerdere sessies verwachten we veel belangstelling en de inschrijving sluit bij 40 deelnemers.

Wij verwelkomen u graag op donderdag 3 juli in het Big Data Value Center aan de Transistorstraat 7 C4, 1322 CJ Almere (ingang middelste toren).

De waarde van Big Data
Data levert (meer)waarde op wanneer je er slimme dingen mee kunt doen. Big Data is een nieuwe natuurlijke hulpbron geworden, die we met behulp van geavanceerde analytische software en visualisatie kunnen interpreteren om te komen tot een slimmere wereld met talrijke kansen om daar geld mee te verdienen. Niet alleen voor grote bedrijven maar vooral ook voor het MKB. Het gaat om kennis, kunde en kassa. Met de inzet van analyse en visualisatie van Big Data is het mogelijk patronen in data bloot te leggen, combinaties te maken die op individueel niveau niet mogelijk zijn, campagnes te analyseren etc. Big Data geeft inzicht vragen vanuit de markt, leidt tot het ontdekken van nieuwe waardevolle producten, optimalisatie van dienstverlening en geeft inzichten in de eigen doelgroepen. Hoe kunnen organisaties snel reageren op signalen uit de markt? Hoe verhoog je klantloyaliteit? Hoe speel je snel in op behoeften van klanten?

De toepassingen van Big Data zijn grenzeloos en eindeloos.

Locatie: Big Data Value Center, Transistorstraat 7c
Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. gsm 06-53642168

 

 
Gepubliceerd
:
17 juni 2014
Auteur
:
Vivian Vijn